VIVOBAREFOOT ZÍSKAL CERTIFIKACI B-CORPORATION

BLOG

22.12.20 108

Značka VIVOBAREFOOT se přidala ke společnostem, které upřednostňují sociální prosperitu před zisky. Získala 98,8 z 200 bodů na základě měřítek jako je například zaměstnanecká politika, dopad na životní prostředí apod. K získání certifikace je potřeba 80 bodů, mediánem pro běžný byznys je 50,9 bodů.

„Vivobarefoot je teprve na začátku své regenerační cesty,“ tvrdí zakladatel značky Galahad Clark. B-Corp certifikace je podle něj „odrazovým můstkem“ pro širší záběr cílů, které nejen budou způsobovat míň škody, ale taky aktivně podporovat blahobyt jak pro lidi, tak pro planetu.

„Značka Vivobarefoot byla založena za účelem přínosu společnosti, aby byla pozitivním byznysem pro lidi a planetu,“ říká Clark v rozhovoru pro Sourcing Journal. „Status B-Corp pomáhá ukotvit náš dopad na společnost, stanovit priority, poučit se díky této komunitě a celkově nás dělá lepšími lidmi a společností.“

Avšak výroba „udržitelnějších bot z udržitelnějších materiálů“ pro minimalizaci negativního vlivu produkce jej nezastaví v plné míře. Podle průzkumu World Footwear z roku 2019 z 25 mld párů bot (vyrobených ročně) 90 % skončí na skládce, často do 12 měsíců po nákupu. Aby se obuv udržela v koloběhu delší dobu, Vivobarefoot spustil v červenci platformu ReVivo, kde stanovil za cíl „oživení, rekondici a přeprodej“ nošených nebo vrácených kousků.

„Toto je pouze jeden krok na cestě ke koloběhu a ultimátní regeneraci, kde se snažíme, aby všechny produkty měly celkově pozitivní dopad na obojí, zákazníka i planetu,“ říká Clark.

Vivobarefoot chce vytvořit zcela biologicky odbouratelné boty z obnovitelných zdrojů nebo z recyklovatelných, prostředí znečišťujících látek, jako jsou třeba parazitující vodní řasy. „Žádná z těchto iniciativ nám nespadla do klína, každý den akceptujeme nové výzvy, jelikož jsme stále daleko od bodu, kde chceme být,“ přidává.

Společnost taky zkoumá 3D tisk a jeho možnosti pro produkci bot. Clark uvádí, že technologie nabízí „moderní příležitost“ k návratu časem prověřeného typu na vyžádání a nutně opravitelné a recyklovatelné konstrukce, která sloužila od člověka k člověku, od chodidla k chodidlu ještě před příchodem průmyslové revoluce a levných výrobních pasů.

„Po celém světě stále existují domorodé skupiny, které takové boty vyrábějí,“ tvrdí Clark. „Navštívil jsem několik z nich, zejména Sami v oblasti polárního kruhu, kteří vyrábějí krásné sobí mokasíny, které poskytují bosé teplo s izolací sena, a Křováky v Namibii, kteří vyrábí běžecké sandály z antilopí kůže na ochranu před horkem a trny.“

Vivobarefoot usiluje o uvedení zkušebních vzorků na trh začátkem roku 2021. Případně plánuje přepracovat veškerou nabídku současných bot, aby mohli snížit množství materiálů i počet dodavatelů, které zaměstnává.

„Jsme nadšení uvést tuto starodávnou moudrost s moderní technologií do života,“ dodává Clark.

Sdílet článek



Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál...



Registrujte se

a získejte
řadu výhod

  • Kompletní přehled o novinkách
  • Historie objednávek
  • Doprava zdarma nad 1000,-
  • 30denní lhůta na vrácení zboží

Cookies

Naše společnost používá soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům. Kliknutím na tlačítko přijímám nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.